Podstawowe informacje
Poniżej prezentujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Zobacz czy informacje prezentowane
na stronie są dla Ciebie wystarczające. Jeśli możemy Ci jakoś pomóc, skontaktuj się z nami.
-
- Sprzedawcę energii elektrycznej może zmienić każdy odbiorca, który otrzymuje lub pobiera energię na podstawie umowy z przedsiębiorstwem energetycznym, zarówno w gospodarstwie domowym, jak i w firmie. Należy jednak mieć na uwadze, do kiedy zawarta jest umowa z obecnym sprzedawcą.
-
- Decydując się na przejście do Nida Media, Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej. Zmiana sprzedawcy może wiązać się natomiast z dostosowaniem układów pomiarowych, lecz w grupach taryfowych G i C odpowiada za to Operator Systemu Dystrybucyjnego będący ich właścicielem.
-
- Termin ten określa ustawa Prawo energetyczne, według której zmiana sprzedawcy energii elektrycznej powinna trwać nie dłużej niż 21 dni. Zależy on jednak również od okresu wypowiedzenia zazwyczaj wynoszącego 1 miesiąc.
-
- Nie, ponieważ za dostawy energii elektrycznej odpowiedzialny jest Operator Systemu Dystrybucyjnego działający na danym terenie z urzędu. Zmianie ulega jedynie podmiot sprzedający energię czynną będącą głównym składnikiem rachunków za prąd.
-
- Po zmianie sprzedawcy energii elektrycznej będziecie Państwo otrzymywać dwie oddzielne faktury: pierwszą od Nida Media za sprzedaż energii, a drugą od Operatora Systemu Dystrybucyjnego za dostarczenie prądu do miejsca poboru.
-
- Operator Systemu Dystrybucyjnego inaczej zwany dystrybutorem energii elektrycznej lub w skrócie OSD zajmuje się dystrybucją energii do wszystkich odbiorców na danym terenie z urzędu, odpowiada za ruch sieciowy w systemie, bieżące i długookresowe bezpieczeństwo funkcjonowania tego systemu, eksploatację, konserwację, remonty oraz niezbędną rozbudowę sieci dystrybucyjnej, w tym połączeń z innymi systemami. Sprzedawca energii elektrycznej odpowiada z kolei za sprzedaż energii do odbiorcy końcowego, korzystając z infrastruktury OSD.
-
- Nie, Operator Systemu Dystrybucyjnego działa na danym terenie z urzędu obsługując wszystkich odbiorców.
-
- Za odczyt licznika po zmianie sprzedawcy energii elektrycznej niezmiennie odpowiada Operator Systemu Dystrybucyjnego, który przekazuje dane pomiarowe sprzedawcy energii w celu rozliczenia z odbiorcą za rzeczywiście zużytą energię elektryczną.
-
- Po zmianie sprzedawcy energii elektrycznej za naprawę awarii i uszkodzeń odpowiedzialny jest dalej Operator Systemu Dystrybucyjnego. W przypadku takich sytuacji należy się skontaktować z pogotowiem energetycznym pod numerem telefonu 991.
-
- Nie, gdyż Operator Systemu Dystrybucyjnego zgodnie z ustawą Prawo energetyczne jest zobowiązany zapewnić wszystkim odbiorcom, na zasadzie równoprawnego traktowania, świadczenie usług dystrybucji energii. Nad egzekwowaniem zapisów czuwa Urząd Regulacji Energetyki.